Yhteisön arvot

Pien-Saimaan suojeluyhdistys ry. on yleishyödyllinen kansalaisjärjestö, joka toimii hyvän ja tärkeän asian puolesta - Pien-Saimaan vesistön puhtauden parantamiseksi ja vaalimiseksi. Olemalla jäsenenä yhdistyksessä tuet tämän pyrkimyksemme toteuttamista. Haluathan olla mukana pyrkimässä kanssamme kohti vesistön luonnollisen puhtauden saavuttamista ja ylläpitämistä myös jälkipolviemme iloittavaksi ja käytettäväksi.

Saimaa on käsite, joka tunnetaan kaikkialla Suomessa. Se on meille kaikille tärkeä kansallinen arvo, jonka merkitys nousee vesistön puhtaudesta ja kirkkaudesta, sekä monipuolisesta asumisesta, yrittämisestä, lomailusta ja viihtymisestä Saimaan rannoilla.

Etelä-Karjalan alueelle Saimaa on keskeinen "brändi" - teema josta alue tunnetaan. Voidaan hyvin kysyä mistä muusta alue tunnetaan, jos Saimaa menettää hohtonsa ja houkuttelevuutensa. Vaihtoehdot eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin puhdas ja kirkasvetinen Saimaa.

Pitäkäämme siis yhdessä huolta vesistöstämme ja ympäristöstämme!