Tietoa meistä

Yhdistys on perustettu 12. syyskuuta 2003. Lappeenrannan Skinnarilan Hovissa pidetyssä kokouksessa hyväksyttiin yhdistykselle säännöt ja toimintasuunnitelma sekä valittiin hallitus. Perustamiskirjan allekirjoitti 32 kokouksessa läsnä ollutta kansalaista.  Pien-Saimaan Suojeluyhdistys ry. on merkitty yhdistysrekisteriin 1. lokakuuta 2003.

Rek.nroKotipaikkaRekisteröityY-tunnus
187.878Lappeenranta01.10.20031915800-0

Yhdistyksen taustalla on joukko Pien-Saimaan ranta-asukkaita jotka ovat huolestuneina seuranneet vesistön tilan hidasta, mutta vääjäämätöntä heikentymistä. Sinileväkukintojen runsastuminen ja esiintymien leviäminen sellaisillekin alueille, joilla sinilevää ei aiemmin ole tavattu kertovat karua kieltään järven rehevöitymisprosessista.

Yhdistys pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan siihen, että vesialueen kuormitusta vähennetään ja tilaa parannetaan. Hallituksen jäsenet kertovat mielellään lisää toiminnasta.

Kaipaamme myös jatkuvasti järven ranta-asukkaiden, vesialueen käyttäjien ja siitä muuten vaan nauttivien henklöiden ja organisaatioiden vihjeitä toimintamme suuntaamiseen. Mikäli mielessänne on kysymys tai ehdotus järven tilan parantamiseksi niin ottakaa reilusti yhteyttä.

Tervetuloa mukaan vaikuttamaan ja toimimaan Pien-Saimaan puhdistamiseksi ja saavutettavan hyvän tilan säilyttämiseksi!